Eerste hulp bieden? Hoe doe je dat??

2023-03-16
16/03/2023

Een oud-leerling van onze basisschool, Kherim Joosten, heeft deze namiddag de leerlingen van 5 en 6 wegwijs gemaakt in het toedienen van eerste hulp wanneer het gaat om een bloedneus, een verstikking en een ernstige bloeding. Ze leerden stapsgewijs een spiraalverband aanbrengen en een drukverband. Maar vooral het zorgen voor de eigen veiligheid bij het helpen van een 'slachtoffer' werd door Kherim in de verf gezet. Daarnaast kwamen de overige drie principes van eerste hulp aan bod. Ze werden door Kherim verduidelijkt met concrete voorbeelden in taal op maat van het kind. Het werd een geslaagde lesnamiddag dankzij de professionele aanpak van Kherim als verpleegkundige maar ook als lesgever die precies aanvoelde wat nodig was op ieder moment om de aandacht en interesse van de leerlingen gaande te houden. De leerlingen namen intensief deel aan de interactie met Kherim waardoor het tweezijdig kijkluisteren zijn doelen zonder meer bereikte. Pluim voor Kherim en de leerlingen! En een gemeend 'dank je wel' aan de verpleegkundige voor het uitstekende lesmateriaal!