Het is zover...! Dichten maar!

2023-01-22
22/01/2023

In de ondergesneeuwde beeldentuin van Leo Camps stelden de leerlingen van het vijfde en zesde leerjaar deze namiddag hun gedichten voor aan het grotere publiek. De bezoekers aan het Boenderbos kregen de kans om zelf op zoek te gaan naar een mooi vers bij een uitgekozen beeld van Leo door een aantal versregels van de leerlingen in een goede volgorde te draaien op een demonstratietafeltje gemaakt door Leo Bergmans. Er waren prachtige vondsten bij die de originele gedichten van de leerlingen heel dicht naderden. De beelden én woorden vertelden dus de juiste dingen aan de bezoeker. Een compliment voor ons allemaal! De leerlingen lokten een goede interactie uit tussen hen als dichter en de wandelaars in het bos of de tuin. Ze maakten iedere bezoeker wegwijs opdat ieder beeld uit hun gedicht zijn aandacht zou krijgen.

Woord in Beeld - Beeld in Woord (versvorm = elfjes)

Zon - superdom - lekker baden bruin - van krokant naar zwart - zon-de (panklaar)

Waar - daar...boven - hoog, heel hoog - 2 worden samen 1 - natuur-lijk (hartendans)

Dansen - over blauw - regen of zon - tel snelle felle libellen

11-jes (waterkoningin)

Proficiat aan al onze leerlingen! Dank aan beide Leo's en alle aanwezigen in het Boenderbos die door hun interesse deze gedichtenwandeling betekenis gaven.