Cric crac dans le sac!

2022-11-25
25/11/2022

Als voorbereiding op het Sinterklaasbezoek op woensdag, 30 november, leren de leerlingen van de derde graad de oudste kleuters en de leerlingen van de eerste graad een versje aan in het Frans. Met behulp van een wortel, een peer, wat suikerklontjes, een tekening van de Sint, een zachte knuffel en een pakje zakdoekjes proberen de leerlingen van het vijfde en zesde leerjaar al rijmend een leuk verhaaltje in elkaar te steken. Jonge kinderen gevoelig maken voor een taal anders dan hun moedertaal kan alleen maar vruchten afwerpen. Het feit dat heel wat van deze kinderen het prettig vonden van de oudste leerlingen op onze school 'les' te krijgen in de Franse taal is natuurlijk mooi meegenomen én zeker een opsteker voor de leerlingen van 5 en 6. Bien fait!! Febe was voor de gelegenheid onze klasfotograaf van dienst. Merci!