Verdraagzaamheid... een utopie?

2021-12-10
10/12/2021

Het thema voor de maandopening in december is 'Brand een lichtje!' Daarom werd er een (kerst)boom op de speelplaats gezet waarin de leerlingen hun versieringen konden aanbrengen na een verwerking van de thema-inhoud in de klas. In de derde graad werd er gewerkt rond het Utopiaans alfabet om een kerstboodschap uit te schrijven en deze uiteindelijk uit te dragen door middel van (kerst)duiven. De duiven werden uit lood gesneden en getatoeëerd met een van de lettertekens uit het Utopiaans alfabet. Zo vormden we allemaal samen de loodzware boodschap 'verdraagzaamheid' die door Marie zeer snel gevonden werd en door Youna werd vervolledigd met een origineel ontwerp van de letter 'z' in de lijn van alle andere letters uit dit wel bijzondere alfabet! Proficiat, dames! De duiven kregen hun plaats in de kerstboom op de speelplaats. Hen wacht de belangrijke taak om onze kinderen er op te wijzen dat licht zijn voor anderen betekent dat je elkaar op de eerste plaats moet leren verdragen. Hopelijk gaat bij hen na deze verwerking een lichtje branden...