Op verkenning met Leo

2022-10-17
17/10/2022

Na de gezamenlijke zoektocht naar schatten in de zandbak met de metaaldetector van Leo B. ging onze gastspreker deze namiddag samen met het vijfde en zesde leerjaar een kijkje nemen in de prehistorie en oudheid aan de hand van zijn 'historische vondsten' met een oud bronzen vlakbijl als uitgangspunt. Het bleek voor de kleine groepjes leerlingen een boeiende tocht te zijn van 20 minuten doorheen de bronstijd (nederzettingen) en de collectie oude munten uit de tijd van de Romeinse keizers. Leo wist zijn kennis en enthousiasme op een aanstekelijke manier over te brengen op de leerlingen. Dit was merkbaar in de coöperatieve opdracht die zij in kleine groepen moesten uitvoeren in de klas nadien (carrousel-methode): het samenstellen van flitskaarten met tekstmateriaal, documentatie en voorwerpen uit de bronstijd. Bedankt, Leo, voor je tijd, energie én materiaal!