Iedereen anders

2023-09-12
12/09/2023

Het wo-thema werd geïntroduceerd met het lid 'Ge zijt wie ge zijt'. Dit komt uit het verhaal 'De mestkever' van Het Geluidshuis. De strontvlieg zingt het lied. Dit thema gaat over 'anders zijn', in al zijn vormen. Na iedere les vulden de leerlingen de mindmap in. Ze moesten dus goed nadenken over welke sleutelwoorden ze zullen noteren en welke ondersteunende tekeningen hen zullen helpen om hun geheugen op te frissen.

Via een doorschuifsysteem maakte elke groep kennis met iemand die onderweg is geweest bijvoorbeeld met Majid, een vluchteling. Met behulp van de ihoud van de koffers konden de leerlingen de vragen in de werkbundel oplossen. Eerst de tekst gezamenlijk lezen! Op het einde van de les deden we een stellingenspel. Bij elke stelling verklaarden enkele leerlingen hun mening (waarom akkoord/waarom niet akkoord). We maakten ook een link met de realiteit.