Muziekmakkers

2021-09-27
27/09/2021

Tijdens deze workshop bereidt de muziekdocente Sterre De Raedt de leerlingen voor voor het interactief concert. In de klas maakten ze al kennis met het symfonisch orkest en de instrumenten. Ze oefenen het aangeleerde repertoire verder in met de juffrouw.

Als afsluiter van het project nemen ze deel aan een interactief concert met muzikanten van Frascati Symphonic (www.frascatisymphonic.com) onder leiding van Kris Stroobants op donderdag oktober om 10.00 uur in het Cultuurpunt te Gruitrode. Het orkest werkt met professionele, jonge en pas afgestudeerde klassieke muzikanten. Bepaalde stukken uit het speciaal voor dit project geselecteerde repertoire worden door de kinderen meegespeeld, onder begeleiding van Sterre. Tijdens het concert maken de kinderen ook kennis met klassieke instrumenten.

De leerlingen kijken er alvast naar uit!