Leerling in de kijker

2021-11-08
08/11/2021

Op een afgesproken datum brengt iemand uit de klas zijn/haar schatkist vol talenten mee naar school. Die schatkist is gevuld met allemaal spulletjes, foto’s, tekeningen, voorwerpen, gedichten, verhalen, … die iets over die persoon zeggen. Aan de hand van de ‘ik-collage’ en de spulletjes, foto’s, tekeningen, voorwerpen, gedichten, verhalen, … uit de schatkist vertelt 'de leerling in de kijker' aan de klasgenoten over zichzelf: zij/haar talenten, hobby’s, wat hij/zij graag doet, wat hij/zij graag eet, zijn/haar gezin, de huisdieren, wat hij/zij na school doet, wat hij/zij tijdens het weekend doet, wat hij/zij leuk vindt, wat hij/zij later wilt worden, waar hij/zij van droomt … (en nog veel meer).

Na de spreekoefening schrijven de geheime klasgenoten een compliment over één van de talenten op een herfstblad en steken het in het complinestje van de 'leerling in de kijker'.

Iedere week zijn we erg benieuwd wat 'de leerling in de kijker' ons nog tevertellen heeft wat we nog niet wisten!