Ben de Bever

2021-01-12
12/01/2021

Met het educatief pakket Ben de Bever moedigt de Christelijke Mutualiteit een goede mondhygiëne aan bij de kinderen op school en thuis. In dit pakket willen ze een goede poetsgewoonten, tandvriendelijke voeding en het tandartsbezoek promoten. We moedigen de leerlingen aan om hun tanden te poetsen. Ze krijgen iedere maand een tandenpoetskalender. Via zes verschillende thema's leren de leerlingen meer over het gebit en de verzorging ervan. Bas is het hoofdpersonage. Alle verhalen en activiteiten draaien rond hem. Younes en Manou worden vrienden van hem. De drie personages blijven de belangrijkste figuren in het pakket. Ben is de leider van de Beverbende. Doorheen het educatief pakket zorgt hij ook voor aanmoedigingen zodat de leerlingen juiste mondhygiëne aanleren.

Ze leren het Ben de Bever-lied. Theorie en vaardigheden wisselen elkaar af.