Eten op school

Het tussendoortje

Tijdens de eerste speeltijd (om 10u25) mogen de kinderen van de lagere school een tussendoortje eten. De kleuters eten hun tussendoortje vlak voor de eerste speeltijd in de klas op. Voor de kleuters vraagt de school om een koek of fruit mee te geven. Gelieve geen chocolade, yoghurt of andere zaken waarmee kinderen zichzelf vuil kunnen maken mee te geven. Ook wordt er gevraagd om het tussendoortje mee te geven in een doosje. Dit omdat kleuters de verpakkingen van de koekjes vaak niet zelf kunnen openen en eveneens omdat een doosje beter is voor het milieu dan aluminium folie of een plastiek zakje. Ook voor drank vragen we dat de kinderen dit meebrengen in een drinkbus. (Brengen ze toch brikjes mee dan zal de verpakking terug mee naar huis gegeven worden.) Gelieve je kind enkel water, fruitsap, fristi of choco mee te geven. Probeer je kind ook geen snoep (chips,...) mee te geven naar school. Dit omdat een gezonde voeding van jongs af aan belangrijk is. Het verbetert het concentratievermogen en vermindert de kans op overgewicht en allerlei gezondheisproblemen op latere leeftijd.

Oog voor Lekkers

Iedere donderdag is het Oog voor Lekkers. Op die dag vragen we aan alle kleuters om fruit mee te nemen als tussendoortje.

De kinderen van de lagere school krijgen van de ouderraad een 'fruitabonnement' voor een volledig schooljaar. Naargelang het seizoen zal het fruit variƫren. Hiervoor krijgt de ouderraad ook nog de steun van Europese en Vlaamse subsidies en van de groente-, de fruit- en de zuivelsector; het oog voor lekkers project.

Met dit fruitproject wil de school de kinderen aanzetten om meer fruit te eten want we weten dat groenten en fruit zeer belangrijke voedingsmiddelen zijn.

's Middags blijven eten op school

De kinderen kunnen tijdens de middagpauze (12u00 tot 13u00) blijven eten op school. Ouders van kleuters die niet regelmatig op school blijven eten, laten best vooraf aan de kleuterjuf weten wanneer hun kind blijft eten.

De leerlingen die blijven eten, verzamelen aan de eetzaal. Een leerkracht houdt er toezicht. Sinds schooljaar '22-'23 is er geen drank meer verkrijgbaar van de school.

Verjaardag op school

Onze leerlingen nemen geen verjaardagstraktatie mee naar school. Ze zullen op hun verjaardag op een andere manier in de aandacht gezet worden. Ook worden per maand de jarigen van de hele school ook nog eens in de kijker gezet.