Stilzitten als een kikker

2023-02-03
03/02/2023

Na de kerstvakantie is er een start gemaakt in de 2e graad met de achtweekse mindfulnesstraining 'Stilzitten als een kikker' voor kinderen in de Methode Eline Snel. In les 3 leerden de leerlingen hoe ze echt kunnen genieten als ze al hun zintuigen gebruiken. Ze gebruiken de schijnwerper van hun aandacht om goed te kijken... te voelen... te ruiken... te horen... en te proeven... en als ze dit doen dan krijgen ze veel meer informatie! Aan de hand van een verhaal leerden ze te kijken en te benoemen hoe het weer bij hen vanbinnen was op dat moment. Weten en merken dat ze zich zo voelen is eigenlijk genoeg. De les werd afgesloten door een mooie kikkertekening te maken. Echte tekentalenten in klas 3 en 4!