Grasduinen: intro

2022-10-24
24/10/2022

De vier elementen... Dat is een oud verhaal... Het was een Griek die 2500 jaar geleden het idee bedacht. Namelijk dat alles in het heelal gemaakt is van één of mee van de vier elementen! De naam van de man ontdekte de leerlingen in het woordrooster. Hij heette Empedocles. Door de placematmethode maken ze kennis met de vier oerelementen: AARDE, LUCHT, WATER en VUUR. Wij, de mensen en alle dieren en planten LEVEN op deze planeet. Om te kunnen overLEVEN hebben we de vier oerelementen nodig.

Ook dit schooljaar gaan wij GRASDUINEN in de natuur, in de bossen en bij de boeren in de buurt. We gaan op het gemak en voor het plezier ergens rondsnuffelen … Op zoek naar onverwachte ontdekkingen, rondneuzen, snuffelen, spoorzoeken, …

De leerlingen van klas 3 en 4 worden echte grasduiners!

• ontdekt hoe het bos en boer verbonden zijn
  • onderzoekt hoe het leven en de oerelementen (aarde, lucht, water, vuur) samenhangen
  • proeft van lokaal lekkers uit het bos en van bij de boer
  • beleeft en op avonturen trekt in het bos en bij de boer