Hennaversieringen

2021-10-25
25/10/2021

Oktober is in de hele katholieke kerk de actiemaand van Missio. Elk Missio-land kiest dan een thema en een gastland uit. Centraal staat natuurlijk altijd de verkondiging en beleving van het evangelie. Dit mondt uit in een wereldwijd netwerk van solidariteit. De missionaire campagne voor 2021-2022 is Geloof doet delen. De Kerk van India zal daarbij een jaar lang in de schijnwerpers staan.

Via het ladderspel (weetvragen en doe-opdrachten) legden we de focus op Missio en maakten ze kennis met het gastland, India. Het hindoeïsme is één van de oudste nog bestaande religies ter wereld, waarvan de meeste aanhangers in India wonen. Het geloof kent vele goden, niemand weet zelfs precies hoeveel. Toch geloven hindoes – in tegenstelling tot vaak gedacht wordt – uiteindelijk maar in één god. In India is het maken van hennaversieringen een groot onderdeel van de bruidsceremonie.

Tijdens muzische vorming versierden de leerlingen een gekopieerd hand met mooie tekeningen. De prachtige handen zijn te bewonderen in de gang van klas 3 en 4.