Op stap naar de Bosbeekvallei

2023-05-31
31/05/2023

Het 3e en 4e leerjaar zijn op stap gegaan naar de Bosbeekvallei. Wij hebben de watermuntplant mogen plukken. Verderop hebben wij een appeltje gegeten. We hebben een kaartje met dubbelzijdige plakband versierd met natuurmateriaal. Tijdens de tocht moesten wij alle zintuigen gebruiken.

Wij gingen wandelen door de Bosbeekvallei. Net of in in de jungle was. De kinderen van de Basisschool Ellikom proefden munt. Robbe en ik stonden even in het moeras. Een blaadje rook heel lekker. Wij hoorden hele rare geluiden. Het leek alsof een eend en een kikker samen waren. Wij zagen dammen van de bever.

Op woensdag 31 mei gaat basisschool Ellikom wandelen met ranger, Theo door de Bosbeek in Opglabbeek. We hebben een blaadje munt geproefd, gevoeld en bekeken. Ze hebben een mannetje gemaakt van wat ze vonden in de natuur.

Het 3e en 4e leerjaar van Basisschool Ellikom doen een wandeltocht met ranger, Theo. Wij wandelden door de Bosbeekvallei in Opglabbeek. Wij hebben op een plaatje een kunstwerk van natuur gemaakt. Ranger Theo vertelde ons over de schans van Opglabbeek. Theo liet ons ruiken aan planten. We pauzeerden op een open plek in de natuur. Sommige leerlingen hadden watermunt geproefd. Ik zag dammen van bevers. Ik hoorde het paren van de kikkers. Het was heel mooi.

De leerlingen van de Basisschool Ellikom zijn naar de Bosbeekvallei geweest. Daar hebben ze een wandeling gemaakt over 3 beken. Ze hebben bijgeleerd over de schans van Opglabbeek. Ze hebben ook geleerd over de 3 beken. Dat was op woensdag 31 mei. Ze moesten ook een kaartje dat bekleefd was met plakband vol kleven met dingen uit de natuur. Dat vonden ze erg leuk. Daarna hebben ze even gerust. Het was er prachtig en super goed weer.

Dit zijn nieuwsberichten geschreven door enkele leerlingen van het 3e en 4e leerjaar.