Zonder bijen geen blauwe bessen

2023-05-10
10/05/2023

Limburg en de leerlingen van klas 3 en 4 in Ellikom zijn wild van bijen. Dat is ook nodig! De populatie van zowel honingbijen als van wilde bijen gaat de laatste jaren in snel tempo achteruit. Nochtans behoren de wilde bijen tot de belangrijkste bestuivers van wilde planten en van heel wat land- en tuinbouwgewassen. Met ons “Bij-Zonderproject willen we ons zoveel mogelijk informeren over het leven en welzijn van deze belangrijkste diertjes.

Op woensdag 10 mei 2023 zijn de leerlingen van het 3e en 4e leerjaar welkom op de Blauwe Bessen Schrijnwerkers te Gruitrode.

Daar zal Jan Mackowiak, de imker uitleg geven over de wilde bijen en krijgen de kinderen een rondleiding op de Blauwe Bessenplantage. Ze komen te weten waarom ook hier bijzondere aandacht gegeven wordt aan de bijenflora. Ze maken ook een smoothie met blauwe bessen en/of frambozen.