De lekkerbekjes

2022-02-04
04/02/2022

De leerlingen maken kennis met het gezelschapsspel 'De lekkerbekjes'. Lekkerbekjes maakt proeven van gezond eten en bewegen een feest! Ze nodigen de kinderen uit om grappige, vreemde en vooral lekkere hapjes te eten en gekke uitdagingen aan te gaan. Al spelend leren ze de voedings- en bewegingsdriehoek verwerken: van wat je best eet, tot hoe je kan bewegen en minder zitten.

De speler die zijn/haar bord het eerste kon vullen met smul- en bewegingsschijven wint het spel. Deze schijven verdienen ze door opdrachten uit te voeren, telkens in combinatie van proeven en bewegen.

Door samen te bewegen, te proeven en te spelen voelde de juffrouw de band tussen de spelers versterken. Ze moedigden elkaar aan waardoor elkaars zelfvertrouwen een boost kreeg. Ook het enthousiasme werd vanzelf groter door de verschillende opdrachten. Er heerste een positief klasklimaat!