Bibster-spel

2021-03-25
25/03/2021

Op 1 maart startte de Jeugdboekenmaand. Het thema is dit jaar is 'Feest'. De 50e editie van de Jeugdboekenmaand ging van start met een spetterende startshow vanuit het paleis in Antwerpen. Met de klas woonde we deze show feestelijk online bij.

Op 25 maart staat het Jeugdboekenmaandspel op het programma. Het spel is volledig digitaal. Tijdens het spel maken de leerlingen kennis met de Jeugdboekenmaand-boeken en de leden van het jeugdboekenmaand-comité. Het spel wordt gespeeld per 2 leerlingen. Elk groepje krijgt een chromebook en een document. Ze volgen goed het stappenplan. Op het document vinden ze de juiste startcode en spelcode van de klas. Ook staan de vraagcodes Jeugdboekenmaand op het document. Ze kunnen aanduiden welke vraag ze al gedaan hebben. Goed overleggen was nodig! Snelheid was niet hét belangrijkste.

Een leerrijk en interessant spel over nieuwe boeken!