Inzaaien van bloemenweide

2022-04-19
19/04/2022

De leerlingen van het 3e en 4e leerjaar starten weer met het Bij-zonderproject. Dit is een project voor behoud en bescherming van wilde of solitaire bijen. Een bijenhotel en bloemenweide zijn de basis-ingrediënten om dit project vorm te geven.

Aan de Meeuwerkant in het natuurgebied ‘Vallei van de Abeek’ hebben de kinderen een door Natuurpunt bewerkt perceel ingezaaid met een bloemenmengsel waaruit een mooie en kleurrijke bloemenweide zal groeien. WBE De Korhaan Peer had gezorgd voor voldoende bloemenmengsel. Vrijwilligers van Natuurpunt toonden hoe dit mengsel gezaaid, ingehakt en aangestampt moest worden. Het werd een leuke bedoening voor de jongens en meisjes. Onder gunstige omstandigheden zal de locatie vele wilde bijen aantrekken welke dan in het bijenhotel een ideale kraamkliniek vinden om voor de noodzakelijke voortplanting en daardoor ook behoud van deze soort zorgen. Onze school draagt zo bij aan het behoud van biodiversiteit in onze directe omgeving. Na de inspanning volgde een ontspannende wandeling via de Hoogmolen terug naar school.

Op dinsdag 26 april en dinsdag 03 mei komt Jan Mackowiak, de imker uitleg geven over de wilde of solitaire bijen in de klas. Er staan nog andere activiteiten op het programma gepland dit schooljaar. We houden jullie op de hoogte via de website.

Hopelijk maken wandelaars en geïnteresseerden langs het knuppelpad een ommetje om het bijenhotel en de solitaire bijen te bewonderen.