Week van de Bij 2022

2022-05-30
30/05/2022

Sommige solitaire bijen maken hun nestje in kleine gaatjes en spleetjes boven de grond. Voor deze diertjes hebben we een bijenhotelletje gemaakt. Want in de natuur vinden ze steeds moeilijker een geschikte plaats. De compostmeesters zorgden voor het nodige materiaal. Iedere leerling van het 3e en 4e leerjaar timmerde stapsgewijs het bijenhotel in elkaar. Hopelijk krijgt het hotelletje een mooi plekje thuis in de tuin. De bijen zullen jullie hen heel dankbaar zijn!

Honingbijen bouwen hun raten in de kast op met was. Was heeft een heel speciale geur en voelt heel zacht aan. De imker, Jan Mackowiak zorgde voor lege honingraten. Hiermee rolde iedere leerling een bijenkaars na instructie van de imker.

Met deze activiteiten heeft de 2e graad de WEEK VAN DE BIJ ingezet.

D A N K U voor de vrijwilligers!