Stiltewandeling

2021-04-21
21/04/2021

We hebben met zijn allen behoefte aan momenten van rust en stilte. Even ontspannen en tot rust komen... tijdens een wandeling in een rustige omgeving of als het kan in een 'stiltegebied' is zeker eens welkom.

Het is geen wandeling waarbij iedereen moet zwijgen maar waar de leerlingen kennismaken met het 'geluid van de stilte'. Het betekent dat ze niet alleen genieten van de stilte maar ook van geluiden eigen aan de natuur. Met een reeks opdrachten kunnen stilte en geluid onderweg ervaren worden. Tijdens de wandeling gaan ze op zoek naar de muziek van de natuur gemaakt door vogels, bomen, wind, ... en genieten van het landschap. Ze ontspannen ook. Ze eindigen de stiltewandeling met het kwartierlezen buiten op school.