Mijn huisdier

2022-10-19
19/10/2022

Op 4 oktober gedenken we de sterfdag van Franciscus van Assisi. Hij stond bekend als een grote dierenvriend; een reden om jaarlijks deze dag ook Werelddierendag te vieren. De kinderen hoorden het verhaal van Franciscus van Assisi. Vandaag nog inspireert hij steeds mensen.

Zo kregen de leerlingen de opdracht om hun huisdier op een creatieve en originele manier voor te stellen. In hun taak verwerkten ze waarom het dier zo belangrijk voor hen is, wat ze doen om het extra te verwennen en hoe ze de liefde van het dier voelen. Tenslotte vertelden ze ook hoe het huisdier in hun leven is gekomen.

Wie geen huisdier heeft, liet zich inspireren door hun droomdier.

Wij hoorden verrassende, boeiende verhalen en zeer originele en creatieve voorstellingen. Een dikke duim voor iedereen!