Compostmeesters op bezoek

2023-06-26
26/06/2023

In het begin van dit schooljaar deelden de compostermeesters van Oudsberg hun kennis over composteren aan de leerlingen van het 3e en 4e leerjaar. Zo vertelden ze hoe de kinderen kunnen omgaan met GFT-afval en toonden ze de kneepjes van het composteren. Gedurende het hele schooljaar sorteerden alle kinderen het groente- en fruitafval in de compostbak.

Op maandag 26 juni zijn de compostmeesters samen met de leerlingen van het 3e en 4e leerjaar de compostbak komen omwoelen. Er zaten veel compostwormen in de compostbak.

Tips voor het volgende schooljaar:

- Giet regelmatig een emmer water in de compostbak

- Doe steeds de stickertjes van het fruit en de groenten

- Gooi geen stenen en grote takken in de compostbak

- Maak laagjes van dorre bladeren en GFT-afval

- Doe van de theezakjes het touwtje en het kaartje af

Proficiat aan iedereen voor jullie medewerking aan het milieu. Zo helpen we mee aan het verkleinen van de afvalberg.

Dankjewel aan de compostmeesters voor de uiteenzettingen tijdens dit schooljaar.