Bijententoonstelling, net iets anders

2023-05-11
11/05/2023

ITijdens deze tentoonstelling maken de leerlingen met hun groep kennis met het veelzijdige verhaal van het bijenvolk. Ze kunnen er heel wat leuke weetjes lezen op de kleurrijke affiches. Maar ook door het spelen van de verschillende spelletjes ontdekken ze wat ze allemaal kunnen doen om de honingbijen, solitaire bijen en hommels, te helpen. Tenslotte zorgen de bijen voor heel wat lekkers op ons bord en prachtige kleuren in de natuur.

Gedurende 3 à 4 weken werken de leerlingen in groep aan deze opdrachten tijdens de lessen van WO en muzische vorming door middel van een doorschuifsysteem. Hiervoor maken ze goede afspraken voor, tijdens en na het samenwerken aan de opdrachten. Zo wordt het een geslaagd groepswerk!