Algemeen nieuws

Cric crac dans le sac!

2022-11-25
25/11/2022

Als voorbereiding op het sinterklaasbezoek op woensdag, 30 november, leren de leerlingen van de derde graad de oudste kleuters en de leerlingen van de eerste graad een versje aan in het Frans. Met behulp van enkele voorwerpen waaronder een wortel, een peer, een zachte knuffel, een tekening van sinterklaas, wat suikerklontjes en een pakje zakdoekjes proberen ze al rijmend een leuk verhaaltje in elkaar te steken. De verdere inoefening van de nieuwe Franse woordjes gebeurt met prentjes op een placemat. Blijkbaar vinden vele kinderen het prettig om 'les' te krijgen in het Frans van de oudste leerlingen op onze school. Kinderen gevoelig maken voor een taal anders dan hun moedertaal werpt altijd vruchten af. Bien fait! Voor de gelegenheid was Febe (zesde leerjaar) de fotograaf van dienst. Merci!