Algemeen nieuws

Ordezaaiers op de speelplaats!

2023-10-19
19/10/2023

Spelmateriaal opruimen bij het eerste belsignaal is best moeilijk. Kinderen spelen graag nog een tijdje verder of laten het ter plekke uit hun handen vallen. Dit kan beter! Een klein groepje van 'orde-zaaiers' (een leerling uit iedere graad met één oudste kleuter) nodigt na de herfstvakantie de leerlingen en kleuters uit om de regels op de speelplaats strikt te volgen. Maar hoe spreek je kinderen aan die de regels omtrent het opruimen niet volgen of 'vergeten' zijn? Dit moet best even geoefend worden en daarvoor zijn rollenspelen heel handig. Deze week gingen de leerlingen van de derde graad aan de slag met de leerlingen van de tweede graad. Zij toonden en lieten horen hoe zij het best kinderen 'uitnodigen' het spelmateriaal op de speelplaats op te ruimen. Volgende week zijn de leerlingen van de eerste graad aan de beurt... Verbindend communiceren in kindertaal!