Algemeen nieuws

Scholengemeenschap M-G krijgt chromebooks van welzijnsvereniging Tochtgenoten

2021-02-04
04/02/2021

Welzijnsschakel Tochtgenoten Oudsbergen, een vereniging die initiatief neemt om volwassenen en ook kinderen uit kansarme gezinnen te begeleiden en materiële ondersteuning te bieden, deed bij de Koning Boudewijnstichting een subsidieaanvraag voor de aankoop van ICT-materiaal.

Dit ICT-materiaal zou worden ingezet als ondersteuning voor onderwijskansarme kinderen uit de scholengemeenschap. Het gaat hier om een totaalbedrag van 11.000 euro.

Door de aankoop van chromebooks zullen de contactmogelijkheden en het opvolgen van deze kinderen flink uitgebreid worden. Alle lagere-schoolkinderen van de scholengemeenschap Meeuwen-Gruitrode kunnen via hun persoonlijk mailadres en code inloggen en kunnen zo thuis of op school werken aan de opdrachten die de juf voor hen klaarzet. De klasleerkracht heeft tevens de mogelijkheid om kinderen gericht op te volgen en feedback te geven.

Dankzij de financiële steun van de Koning Boudewijnstichting en Tochtgenoten kreeg de scholengemeenschap Katholiek Basisonderwijs Meeuwen-Gruitrode de mogelijkheid om 36 chromebooks aan te kopen. Deze chromebooks zullen binnenkort verdeeld worden over de verschillende scholen van onze scholengemeenschap.