Algemeen nieuws

Troost zoeken, troost vinden!

2021-11-09
09/11/2021

De maandopening in de turnzaal was ditmaal opgebouwd rond het begrip troost. De leerlingen van de derde graad lazen een aangepast verhaal voor aan kleine groepjes kinderen. De klasjuffen hielpen bij het duiden van de boodschap: Verdriet heeft zorg nodig! Ook wij kunnen die bieden! Met een troostpakketje rijker vertrokken de kinderen nadien terug naar hun klas en maakten daar samen met hun juf nader kennis met de inhoud ervan: placemat met tekstjes en gebedjes, een kaarsje, een troostpotlood om verdriet uit te schrijven of te tekenen, steentjes om aan te geven dat er iets op hun maag ligt...

Het was fijn om samen hierrond bezig te zijn! Dank aan het enthousiasme en de inzet van de leerlingen van het vijfde en zesde leerjaar!