The Black Tigers tegen het Boenderbosmonster!

2021-03-12
12/03/2021

Vrijdag, 12 maart, was een winderige, koude en regenachtige dag, maar het was ook de sportdag van de lagere school! Na het potjesspel met DJ Roel, Kellen en Dries, vertrokken alle klasbubbels te voet naar het Boenderbos om in de beeldentuin van Leo Camps (de opa van Yente, Norah en Penny) een aantal zoekopdrachten uit te voeren. We waren gewaarschuwd voor het Boenderbosmonster dat wel eens zijn knuffelhanden (extra large) naar ons zou kunnen uitsteken. Alle leerlingen van de derde graad (=The Black Tigers) hielden de ogen goed open om zich zeker niet te laten verrassen. Fie had echter prijs! Zij viel in de armen van het monster, maar overleefde gelukkig de 'knuffel'. Bij het bommenspel langs de libellenvijver liet iedere leerling jammer genoeg het leven. Een tussendoortje kon hen weer voldoende leven inblazen om nog een laatste beeldenpaar op te sporen in het bos. Terug op school liepen we ons warm tijdens het verkeerslichtenspel en moesten we een goede tactiek bedenken bij het spel van leeuw en tijger! In de namiddag was het doorschuifsysteem een welgekomen afwisseling. De samenwerking tussen de duo's en trio's verliep heel gemoedelijk. De pret en vooral de fairplay bleef behouden gedurende gans de dag. Dat de leerlingen van de derde graad het een geslaagde sportdag vonden, bewijzen onderstaande uitspraken:

Marie: "De letterspeurtocht was heel leuk en goed bedacht!"

Kellen: "We deden heel wat leerrijke opdrachten in het Boenderbos."

Elon: "Ik won de spurtwedstrijd van juf Marleen met 2 meter voorsprong!"

Seb: "Afrollen van de heuveltjes in het Boenderbos met een Boenderbosmonster in de buurt was heel leuk!"

Maite: " We konden goed met elkaar spelen op de speelplaats..."

Lotte: "Het was een goed bedachte sportdag (door meester Roel). Ik vind het fijn mijn best te doen bij sport!"

Anke: "De Ellikommerolympische Spelen waren heel erg leuk. Lotte en ik stonden derde met 102 punten. Het was een topsportdag!"

Fie: "Het was leuk om een halve dag in de natuur door te brengen en in het bos een 'eekhoorn' te zien die knuffels wou geven!"

Sander: "Het was geweldig om dingen te kunnen doen in het Boenderbos. De beelden waren prachtig. Het letterspel was vermoeiend, maar gelukkig niet te moeilijk. We vonden allemaal het woord 'navigeren'."

Douwe: "Samen met mijn vrienden in het bos spelen was het leukst van allemaal."

Kato: "Het was fijn te zien dat iedereen plezier had. Ik vond de spelen in de namiddag op school het leukst!"

Tessa: "Dingen zoeken in het Boenderbas was leuk. Het was fijn om in kleine groepen samen bezig te zijn!"

Ruth:"Het 'amfitheater' in het Boenderbas was leuk omdat bijna iedereen zich ervan liet afrollen. Grappig om te zien!"

juf Marleen: "Zien hoe alle leerlingen zich amuseren met en onder elkaar tijdens een sportdag die meester Roel zo corona-proof mogelijk in elkaar heeft gestoken deed heel veel deugd!" Proficiat aan alle leerlingen van de derde graad én ook aan meester Roel, ons 'schattig' bosmonster!