Boekendate

2021-03-08
08/03/2021

Voor de start van de jeugdboekenmaand brengen de leerlingen een boek mee. Voorwaarde: het boek moet ingepakt zijn met gewoon effen inpakpapier in een lichte kleur, zonder tekening, zodat er op het papier kan geschreven worden. De leerlingen zitten in een kring met hun boek op hun schoot. Ze schrijven allerlei kernwoorden op van het ingepakte boek. Daarna speeddaten ze met hun ingepakte boek. Nadien leggen ze het ingepakte boek op hun bank. De leerlingen die het boek willen lezen op basis van die paar woorden nemen het boek mee naar hun plaats. Ze halen de verpakking van het boek en tonen het boek aan de klasgenoten. Het wordt kort besproken: cover met tekening of foto, titel en auteur, achterflap …. Tenslotte is er het kwartierlezen voor het blinddateboek.